14 April 2013

Gelang Patah terlucut dari tangan MCA?

3 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -



Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek masih enggan mendedahkan sama ada partinya akan dibenarkan untuk mempertahankan kerusi parlimen Gelang Patah, sehari sebelum BN mengumumkan senarai calonnya secara rasmi.

Bercakap kepada pembertia selepas satu pertemuan bersama pemimpin MCA Johor hari ini, Chua berkata beliau sekadar menyebut bahawa BN akan mengetengahkan calon yang "boleh menang".

Beliau juga enggan mengesahkan sekiranya MCA akan memberi laluan kepada Umno di Gelang Patah, dan menegaskan bahawa BN mempunyai formula perkongsian kuasa dan menggesa wartawan menunggu pengumuman rasmi esok.

Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak dijadualkan untuk menyerahkan watikah kepada calon yang disahkan untuk mewakili parti itu, dalam satu acara di ibu pejabat Umno esok.

Antara yang tidak hadir ke pertemuan hari ini ialah ketua bahagian MCA Gelang Patah Jason Teoh yang disebut-sebut sebagai calon parti itu untuk Gelang Patah.

Kerusi itu menjadi perhatian apabila DAP mengumumkan untuk meletak pemimpin veterannya Lim Kit Siang sebagai calon di kerusi tersebut.

MCA menguasai kerusi tersebut pada 2008 dengan majoriti lebih 8,800 undi.

Malaysiakini/-

Tiada ulasan: