03 April 2013

Pelajar Pondok Nafi Laporan Utusan Kononnya Beliau Sertai UMNO

22 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Klik untuk besarkan imej
Laporan akhbar tersebut (Utusan Malaysia) merupakan satu fitnah..!"

"Saya pergi hanya untuk mendapatkan penerangan bantuan perniagaan..."

"Saya dijemput bergambar dan memegang borang.."

Saya tidak pernah mengisi borang UMNO"..



1 ulasan:

Qaseh Bonda berkata...

Saman dik jangan tak saman. Tu ja cara nak cari dana untuk berniaga. Tambah-tambah budak-budak pondok. Selalu dianak tirikan.

Bila lagi nak cerdik bila peluang dah ada macam ni. Ajar mereka berkata benar. Budak-budak pondok jangan di cop seperti peminta jalanan.

Pernah sekali terserempak dengan budak-budak yang kutip derma atas alasan membantu madrasah. Datang seorang perempuan bergaya konon menyapa, kesian kat budak-budak ni, masa mana dia orang belajar.

Jangan salahkan budak-budak ni. Ini semua salah Mahathir!!

Ehh apa kena mengena pulak Mahathir dengan budak-budak ni.

Apa tidaknya. Setengah harta dia kalau disalurkan pada sekolah macam ni, tentu dia orang ni semua tak payah meminta-minta. Mak bapa susah, ada yang yatim, itu pun syukur ada yang nak bagi makan. Mahathir buat apa???

Lihat dari mata hati jangan dari mata kasar.

Jangan pandang rendah pada doa budak-budak pondok. Sekurang-kurangnya mereka lebih mulia dari tok det. pak lah dan ah jib.

Sekali ditadah tangan meminta derma, sekali ditulis kejahatan umno. Akhirnya kita tunggu nasib umno. Harapan pada PR jangan dibiarkan lagi senario peminta derma jalanan yang melambangkan betapa ketidak prihatinnya pemimpin pada nasib rakyat setempat.