20 Disember 2011

Fuziah sedia pertahan kerusi

24 Muharram 1433H. [MOD] -

KUANTAN – Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh bersedia mempertahankan kedudukannya di tempat yang sama jika dikekalkan di peringkat pusat dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13).

Menurutnya, pemilihan kerusi Kuantan diserahkan kepada peringkat pusat sama ada untuk mengekalnya atau memilih calon lain sebagai ganti.

“Saya telah lakukan yang terbaik, di sini tempat di mana saya dibesarkan hinggalah saya mencurahkan bakti saya kepada setiap masyarakat yang memerlukan.

“Jadi saya sentiasa bersedia untuk terus berkhidmat di sini dan mempertahankan pencalonan jika masih mempunyai laluan. Namun jika ada calon lain dirasakan lebih layak, saya akan menyokong kerana calon-calon yang ada semuanya terbaik.

“Selain itu, saya juga telah berjaya meletakkan Kuantan sebagai tempat yang baik jadi sangat yakin mereka yang terpilih boleh meneruskan usaha saya selama ini,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi.

Sementara itu, Fuziah sering turun padang bertemu masyarakat tanpa mengira waktu sama ada menjelang pilihan raya atau sebaliknya turut yakin dengan pendekatan yang digunakan ini.

Fuziah berkata, keadaan masih tidak membimbangkan kerana pengundi di sini nampaknya masih memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat.

“Selepas saya menang hingga kini, saya tidak berhenti bekerja dan turun padang bertemu dengan masyarakat dan rakyat di sini, khususnya. Ini kerana sistem kerja yang saya amalkan tidak berkala, jadi rakyat boleh nampak saya di mana-mana bersama mereka dan boleh meminta bantuan tidak mengira masa.

“Dengan itu, jika melihat kembali perjalanan kerja saya, rasanya pengundi sekarang sudah bijak menilai sendiri dalam memilih wakil rakyat yang layak,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: