20 Disember 2011

Kontraktor mati tergantung pada kipas siling

24 Muharram 1433H. [MOD] -

GEORGETOWN - Seorang kontraktor baru menikahi isteri kedua September lalu, ditemui mati tergantung pada kipas siling di rumahnya di Jalan Delima, di sini, kelmarin.

Mangsa Idrees Khan S Ibramshah, 45, dari Jalan Madrasah Jelutong, di sini, ditemui tergantung dengan leher terjerut tali nilon di kipas siling di sebuah bilik di tingkat atas, rumah itu oleh ahli keluarganya kira-kira jam 10 malam.

Mereka kemudiannya memaklumkan perkara itu kepada polis.

Difahamkan, mangsa yang menceburi perniagaan besi buruk dan menjadikan tingkat bawah rumahnya sebagai pejabat dan stor untuk menyimpan barangan serta dokumen pejabat.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng mengesahkan menerima laporan dan berkata, sepasukan polis yang menerima maklumat mengenai kejadian itu bergegas ke lokasi melakukan siasatan.

“Berdasarkan siasatan awal, kejadian tidak membabitkan unsur jenayah dan kematian mangsa diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

“Bagaimanapun, pihak polis akan menyiasat perkara berkenaan daripada pelbagai aspek termasuk masalah keluarga atau kemelut kewangan yang berkemungkinan dialami oleh mangsa. Setakat ini tidak dapat memastikan punca kematian mangsa lagi dan siasatan lanjut akan diteruskan,” katanya di sini, semalam.

Sinar Harian

Tiada ulasan: