09 Mac 2012

Kelantan: PAS mampu kekal tapi jangan selesa

16 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU, 9 Mac: PAS dijangka dapat mengekalkan kerajaan di Kelantan pada Pilihan raya Umum ke-13 akan datang, memandangkan parti itu memegang kerajaan negeri sekarang.

Pengerusi Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Kelantan, Datuk Mohd Rozali Isohak, berkata bagaimanapun PAS tidak boleh menjadikannya sebagai ‘tiket’ untuk berasa selesa.

Menurutnya, menjaga kemenangan, tidak semudah untuk mencapai kemenangan.

Bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan ll ketika Angkatan Perpaduan Ummah (Angkatan) itu berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung kedudukan PAS dan Umno BN pada pilihan raya umum akan datang di negeri ini.

Beliau tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra kira-kira jam 7.25 malam kelmarin dari Kuala Lumpur.

Kebetulan beliau satu penerbangan dengan artis Indonesia, Oki Sentiana Dewi yang akan menyertai Bicara Selebriti di Kelantan Trade Cantre, jam 9.00 malam ini.

Menurutnya lagi, kerajaan PAS Kelantan dijangka akan menghadapi tentangan sengit dari Umno dan BN Kelantan pada pilihan raya umum nanti.

“Umno dan BN juga kuat bekerja dan berbagai program, strategi yang mereka atur, begitu juga PAS,” ujarnya.

Tegasnya, PAS perlu berhati-hati kerana mereka telah lama memerintah hingga memasuki tahun ke-22.

“Jadi andai silap langkah, ada perkara yang tidak selari serta sebulu antara satu sama lain, ianya akan menjeratkan parti itu sendiri.

“Saya berharap jangan berlaku seperti Kedah, berbaik sangka dan sama bekerja untuk rakyat, jangan wujudkan sengketa dan klip sesama sendiri,” ujarnya.

Beliau bagaimanapun memuji program kebajikan yang dibuat oleh kerajaan negeri dan berharap ianya dapat dikekalkan demi untuk kepentingan rakyat.

Tambahnya, walaupun Kelantan dituduh sebagai sebuah negeri yang miskin, namun yang jelas pelbagai pembangunan dan kebajikan untuk rakyat sentiasa dilakukan oleh pentadbir kerajaan negeri.

“Namun yang pasti tentangan untuk PAS begitu hebat, kerana pihak lawan tidak akan berdiam diri selepas gagal merampas negeri itu sejak 22 tahun lalu,” ujarnya.

Harakah Daily

Tiada ulasan: