09 April 2012

Peng Soon-Liu Ying sekadar naib juara

17 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

BEREGU campuran negara, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying akhirnya terpaksa akur sekadar naib juara setelah ditunjukkan jalan keluar oleh pasangan Taiwan, Chen Hung Ling-Cheng Wen Hsing pada pusingan akhir Grand Prix (GP) Emas Terbuka Australia di Sydney semalam.

Bermula dengan agresif pada set pertama, beregu negara berjaya mengawal permainan dengan menjarakkan mata 19-14, namun pantas dikejar gandingan Taiwan yang juga pilihan kedua kejohanan­ untuk merapatkan kedudukan dan memastikan kemenangan tipis 22-20.

Bagaikan sudah menemuni tonik kebangkitan, Peng Soon-Liu Ying akhirnya menampilkan aksi sebenar di set kedua dengan menundukkan lawan, 21-12 untuk memastikan kemenangan ditentukan pada set penentuan.

Terdesak untuk memastikan kemenangan, kedua-dua gandingan menampilkan permainan yang seimbang meskipun pasangan negara cuba menjarakkan mata 8-5 diminit awal permainan.

Bagaimanapun, keyakinan dan harapan besar negara untuk gandingan negara ini menamatkan kemarau kemenangan akhirnya lebur apabila Hung Ling-Wen Hsing akhirnya berjaya menewaskan anak didik Rexy Mainaky, 23-21 dengan memastikan kemenangan tahun ini milik mereka.

Sinar Harian

Tiada ulasan: