30 Mei 2012

Amaran awal England

9 Rejab 1433H. [MOD] -

PENGURUS England, Roy Hodgson semalam mengumumkan senarai lengkap barisan bintang skuad Three Lions bagi mengibarkan cabaran di pentas pusingan akhir Kejohanan Euro 2012 di Poland-Ukraine, bulan depan.

Tidak banyak perubahan dilakukan Hodgson melainkan kemasukan pemain Everton, Phil Jagielka yang menggantikan Gareth Barry akibat mengalami kecederaan.

Sementara itu, Glen Johnson dan Danny Welbeck disahkan cergas dan bakal beraksi pada kejohanan nanti walaupun pada awalnya bakal disisihkan dalam pasukan.

Joe Hart, Robert Green dan Jack Butland berada di posisi penjaga gawang manakala Ashley Cole, Leighton Baines, Joleon Lescott, John Terry, Gary Cahill, Phil Jones dan Phil Jagielka bersedia mempertahankan benteng England daripada bolos.

Bintang muda Arsenal, Alex Oxlade-Chamberlain dan Theo Walcott menyertai Scott Parker, Steven Gerrard, Frank Lampard, Ashley Young, Stewart Downing, dan James Milner di bahagian tengah.

Di barisan hadapan pula memperlihatkan Andy Carroll, Jermain Defoe dan Danny Welbeck bakal berebut sesama sendiri bagi mengisi kekosongan ditinggalkan ayam tambatan Manchester United, Wayne Rooney yang digantung dua perlawanan awal dalam Kumpulan D.

England bakal berdepan Perancis pada aksi pembuka tirai peringkat kumpulan di Arena Donbass, Ukranie pada 12 Jun ini.

Sinar Harian

Tiada ulasan: