30 Mei 2012

Lagi ATM kena pecah

9 Rejab 1433H. [MOD] -

MUHAMMAD ROSLI menunjukkan kerosakan pada ATM yang dipecah penjenayah di Pantai Dalam, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) yang terletak di dalam sebuah pasar raya di Jalan Pantai Murni, Pantai Dalam di sini dipecah penjenayah, menjadikan ia kejadian yang kedua dalam tempoh lima hari di kawasan sama.

Bagaimanapun, tiada wang dapat dilarikan selepas penjenayah gagal memecahkan sepenuhnya mesin ATM tersebut dengan menggunakan alatan yang mengeluarkan api dalam kejadian pukul 11 malam itu.

Kejadian tersebut disedari oleh pengurus pasar raya berkenaan, Muhammad Rosli Mohamad, 40, sebaik dia terdengar bunyi alat penggera ATM ketika hendak memulakan perniagaan pada pukul 9.30 pagi.

Menurut Muhammad Rosli, dia menyangka ATM itu rosak tetapi selepas diperiksa, dia dapati mesin itu didapati telah dipecahkan.

"Penduduk mendakwa alat penggera telah berbunyi pada pukul 3 pagi. Pemeriksaan menemui satu lubang pada pintu bersebelahan mesin selain kesan terbakar pada ATM tersebut.

"Wayar di dalam mesin itu turut dipotong tetapi penjenayah gagal melarikan wang," katanya yang memberitahu ia kejadian pertama sejak premis itu beroperasi 10 tahun lalu.

kosmo/-

Tiada ulasan: