30 Mei 2012

'Tahniah' Umno 'berjaya' rosakkan akhlak belia

9 Rejab 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM: Dewan Pemuda PAS Selangor mengucapkan ‘tahniah’ kepada Umno BN kerana telah ‘berjaya’ meneruskan agenda merosakkan akhlak anak-anak muda Malaysia dengan program hiburan yang melalaikan dan melucahkan sempena himpunan sejuta belia di Putrajaya baru-baru ini.

Ketuanya, Hasbullah Mohamad Dizwan berkata, pihaknya kesal kerana pemimpin tertinggi Umno BN merestui program hiburan melampau dengan aksi tarian yang melucahkan daripada artis luar negara untuk dipertontonkan kepada belia-belia yang hadir di dalam himpunan tersebut.

"Bahkan Perdana Menteri telah merendahkan akhlak beliau sebagai seorang pemimpin beragama Islam apabila turut berada di atas pentas yang sama untuk meraikan artis terbabit," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

"Apakah sememangnya garis panduan kerajaan pusat ‘menghalalkan’ hiburan melampau dan melucahkan di dalam majlis rasmi kerajaan,"soalnya lagi.

Menurutnya, kerajaan pusat perlu mencontohi garis panduan hiburan Kerajaan Negeri Kelantan di dalam menyediakan hiburan yang yang bermanfaat dan tidak melalaikan kepada para belia dan remaja masakini.

Pengisisn di sambutan Hari Belia itu katanya tidak mencapai sasaran sebenar pembinaan jati diri belia yang akan menjadi pemimpin negara di masa akan datang.

Melebihkan hiburan semata-mata tanpa ada agenda pengisian kerohanian ujarnya menyebabkan himpunan belia hanyalah dipergunakan oleh Umno BN sebagai batu loncatan untuk mencapai kepentingan politik mereka semata-mata.

"Kita mengajak kepada seluruh belia samada di negeri Selangor ataupun di seluruh Malaysia untuk bangkit daripada terus dipergunakan oleh Umno BN dengan agenda yang merosakkan dan memperbodohkan minda para belia kepada memberikan sokongan untuk Pakatan Rakyat supaya para belia akan dimartabatkan di tempat yang sewajarnya," katanya.

Harakah Daily

Tiada ulasan: