07 Mei 2012

EPL: Ferguson optimis pertahan juara

15 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

PENGURUS Manchester United(MU), Sir Alex Ferguson tetap optimis pemainnya mampu untuk memenangi perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris (EPL) musim ini apabila bertemu dengan Sunderland, Ahadini.

Turun dengan misi mesti menang, Ferguson berharap kelab mereka mampu untuk mempertahankan gelaran Liga EPL buat kali ke-20 sekali gus memusnahkan impian pengurus The Citizens, Roberto Mancini dalam misi menamatkan kemarau 44 tahun tanpa kejuaraan EPL.

Kali terakhir Manchester City memenangi juara EPL adalah pada 1968.

Kini, kedua-dua pasukan terikat dengan mengumpulkan 86 mata. Namun Manchester City yang masih mendahului kedudukan EPL dari segi perbezaan gol semakin hampir akan menjadi juara sekiranya mereka menewaskan Queens Park Rangers (QPR) di Stadium Etihad.

Namun bagi Ferguson, meskipun QPR bukanlah tandingan untuk City, namun beliau berharap ia mampu melakukan sesuatu untuk membenam City seperti mana yang dilakukan ke atas Stoke Ciy 1-0 awal pagi semalam.

Dalam pada itu, Ferguson turut mengesa anak buahnya agar terus mencipta kejayaan menjelang pertemuan terakhir mereka musim ini setelah berjaya menewaskan Swansea 2-0 semalam.

“Saya harap pemain akan turun dengan semangat yang tinggi dan berjuang berhabis-habisan untuk memenangi perlawanan yang penting itu.

“Tanggungjawab kami nanti (minggu depan) adalah untuk mengutip tiga mata di samping berharap QPR mampu tewaskan City nanti," kata Ferguson.

Tambah beliau, “saya ingin mengucapkan terima kasih kepada penyokong yang sentiasa memberi semangat kepada kami dan berharap perlawanan terakhir musim ini akan memberi satu kejayaan yang besar kepada MU.”

Sinar Harian

Tiada ulasan: