07 Mei 2012

Warga Nepal dipercayai mabuk ‘kongsi’ katil keluarga polis

15 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Seorang anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu berdepan mimpi ‘ngeri’ apabila berkongsi ‘katil’ dengan seorang pekerja warga Nepal, di kediamannya di Flat Awam, Jalan Hiliran di sini, awal pagi semalam.

Mangsa hanya menyedari kehadiran warga Nepal itu apabila anaknya menangis kerana dihimpit oleh warga asing yang berusia 31 tahun itu iaitu kira-kira jam 4.15 pagi.

Terkejut selepas mendapati mereka bertiga tidur sekatil dengan ‘tetamu asing’ itu, mangsa terus bertindak menahan suspek.

Bagaimanapun suspek yang dalam keadaan mabuk itu berjaya meloloskan diri.

Geram dengan perbuatan suspek yang menceroboh rumahnya, mangsa terus menghubungi anggota Rakan Cegah Jenayah (RCJ) Terengganu untuk mendapatkan bantuan dan akhirnya suspek berjaya dicekup.

Suspek yang bekerja di sebuah pasar raya di sini, dibawa ke Balai Polis Chabang Tiga di sini, untuk tindakan susulan.

Dia kini direman empat hari.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi mengesahkan tangkapan.

Jelasnya, lelaki warga Nepal itu bekerja sebagai pembantu jurujual di sebuah pasar raya di sini dan dikatakan tersilap masuk kediaman mangsa semasa pulang selepas ‘pekena’ minuman keras.

“Siasatan awal mendapati suspek telah memasuki rumah anggota ini melalui pintu utama dan terus masuk bilik tidur, bagaimanapun tiada kehilangan harta benda dilaporkan,” katanya.

Kes itu disiasat di bawah Seksyen 448 Kanun Keseksaan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: