22 November 2011

Liputan Live Sidang DUN Ng. Perak di blog Cina Islam

26 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

( 8 ) Jawapan dari wakil kerajaan dari Sungai Manik adalah melucukan dengan engatan dia tiada data sebenar mengenai jumlah peserta Perak yang terlibat di peringkat kebangsaan. Apa sudah jadi ?

( 7 ) Soalan tambahan ditanya oleh wakil Pantai Remis. Beliau menyatakan kebangaan dengan kejayaan harimau muda memenagi pingat emas malam tadi. Soalannya 1. Berapakah jumlah pemain Perak dalam kesebelasan utama pemain negera. 2.apakah langkah diambil untuk meningkatkan pencapaian atlit perak dalam sukma lepas iaitu no 1 dari bawah.

( 6 ) Soalan ke 3 oleh wakil Trong mengenai langkah kerajaan negeri menaikkan semula mutu kerajaan.

( 5 ) Titi serong juga mencadangkan supaya peruntukan RM 2 juta kepada seluruh kelab guru di perak diambil perhatian supaya digunakan untuk membantu anak yatim yang ada di sekolah termasuk membantu untuk membayar yuran.

( 4 ) Sesi soalan lisan sedang berlangsung..soalan ke 2 dari wakil pas selingsing mengenai anak yatim..titi serong bangun untuk bertanyakan soalan tambahan 1. Apakah takrif sebenar yang digunakan mengenai siapakah sebenarnya anak yatim 2. Adakah kerajaan negeri bercadang untuk menambah pembinaan rumah anak yatim bagi setiap Daerah.

Tiada ulasan: