30 Disember 2011

Keluar MCA, Ayuh bersama kami.

5 Safar 1433H. [MOD] -
Kenyataan Media (30 Disember 2011)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak mengucapkan tahniah kepada Ketua Pergerakan Pemuda MCA Negeri Pulau Pinang, Eng Hiap Boon yang mengambil tindakan meletak jawatan daripada semua jawatan parti serta bersama 439 ahli juga turut keluar parti bersama-sama yang telah mengakibatkan dua MCA cawangan di negeri itu dibubarkan. Kita sedia maklum bahawa kepimpinan utama MCA yang bersikap tidak bermoral adalah punca krisis keyakinan kepada parti tersebut mula hilang termasuk ahli partinya sendiri.

Kami mengambil kesempatan agar semua yang telah keluar daripada MCA agar bersama dengan parti dalam Pakatan Rakyat (PR). Kami juga mempelawa agar Pemuda MCA Perak turut mengambil langkah yang sama kerana di Perak sendiri MCA Perak diketuai oleh seorang yang hilang moralnya. Adakah Pemuda MCA Perak sangguh menerima tamparan hebat apa yang dilakukan oleh Pemuda MCA Pulau Pinang tersebut? Kami berharap agar Pemuda MCA Perak turut menyatakan pendirian mereka di dalam isu moral ini.

Bagi kami juga, sebenarnya MCA di Perak tidak penting lagi bagi Umno Perak kerana banyak perkara yang diperkatakan oleh perwakilan Umno di dalam Perhimpunan Agung Umno mahukan agar kerusi MCA diserahkan kepada Umno semula. Disebabkan itulah bahawa banyak kerusi di Perak dirombak kembali oleh Datuk Seri DiRaja Dr Haji Zambry Abdul Kadir untuk berdepan dengan Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti.


DR RAJA AHMAD AL-HISS
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak

Tiada ulasan: