30 Disember 2011

Shahrizat jatuh, Hamidah pun jatuh !

5 Safar 1433H. [MOD] -
Kenyataan Media (30 Disember 2011)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak melihat kenyataan Datuk Hamidah Osman yang mempertahankan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Pergerakan Wanita Umno Malaysia daripada meletakan jawatan berikutan skandal National Feedlot Centre (NFC) yang melibatkan ahli keluarga Datuk Seri Shahrizat sebenarnya turut memberikan sindrom ketakutan kepada Datuk Hamidah sendiri di dalam isu yang sama seperti Datuk Seri Shahrizat.

Bagi kami, jika Datuk Seri Shahrizat dipaksa atau terpaksa meletak jawatan, sudah tentu langkah yang sama mesti dilakukan oleh Datuk Hamidah yang juga merupakan Ketua Penerangan Wanita Umno Malaysia. Tetapi mungkin kes seumpama ini juga akan dihadapi oleh Datuk Hamidah jika Datuk Seri Shahrizat yang mungkin diakhir kisah ceritanya sebagaimana yang berlaku kepada bekas Menteri Besar Negeri Selangor, Dr. Mohamed Khir Toyo.

Apapun, jika angin yang bertiup membawa kisah baru kepada Datuk Seri Shahrizat sudah tentu Datuk Hamidah tidak akan terlepas dengan kisahnya pula selepas ini. Walaupun banyak kisah yang menceritakankan kelicikan Datuk Hamidah di Negeri Perak, marilah kita sama-sama menunggu apa keputusanya nanti. Sudah tentu suasana Pilihan Raya Umum ke – 13 (PRU 13) yang semakin hampir akan menjadikan beberapa orang politik sebagai ‘kambing hitam’ untuk memastikan Umno / Barisan Nasional (BN) dilihat bersih.


SALMAN HAJI SALEH
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: