08 Mac 2012

Hutang Kafa dengan KTC tiada kaitan Harakah, PAS

15 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU, 8 Mac: Kelantan Trade Cantre (KTC) menafikan tuntutan hutang terhadap Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), sebelum ini langsung ada kena mengena dengan Harakah apa lagi PAS.

Ianya merupakan isu berlainan antara sebuah parti, agensi akhbar dan pihak pengurusan KTC.

Ketua Pegawai Operasinya, Aziz Desa berkata, dalam melaksanakan tanggungjawabnya itu langsung tiada kaitan dengan mana-mana politik.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily berikutan menerima beberapa kritikan terhadap usahanya menuntut bayaran sewa Restoran The Red Warriors dari Kafa.

“Ini adalah soal bisnes semata-mata. Jadi saya menuntut hutang ini adalah kerana tanggungjawab saya, walaupun dalam facebook ada pihak yang mendakwa saya ni tidak berlaku adil.

“Jadi untuk keadilan saya perlu menilainya dalam pelbagai sudut, di mana kakitangan kami di sini lebih 50 orang yang semuanya bergantung harap di sini,” ujarnya.

Tambahnya, jika hutang yang tidak dibayar lebih RM72,000 adalah terlalu banyak.

Lagipun, beliau mendakwa surat peguam juga telah dihantar agar segala urusan berjalan baik, namun semuanya gagal.

“Saya hantar surat ‘mesra’ pun tak jawab juga walaupun saya ada tanggungjawab untuk menyita restoran tersebut, tapi saya tidak lakukan pun,” ujarnya.

Sambungnya, lagipun beliau bimbangi surat yang dihantar tidak sampai kepada Presiden Persatuan Kafa, Tan Sri Annuar Musa, dan apa yang berlaku itu memang betul.

Aziz seterusnya berkata, dengan kritikan dan dakwaan dalam facebook yang mengatakan Presiden Kafa tidak mengetahui Restoran TRW ada hutang adalah benar sebagaimana yang didakwa.

Beliau turut menegaskan, tindakan yang diambil pihaknya memberi kebaikan pada pihak Kafa sendiri secara tidak langsung presiden mengetahui tentang perkara itu.

“Jadi saya tak naklah peminat nanti salah tafsir berterusan, dakwa nak buat stadium berjuta-juta tetapi bila kita cerita fasal ada hutang yang tidak dibayar, camana kan,”ujarnya.

Sambungnya, peminat bola sepak melihat TRW adalah satu pasukan yang kuat dan begitu unggul kini, jadi diharap ianya juga turut hebat dari segi pengurusannya.

Sehubungan itu, beliau mengharapkan peminat bola sepak khususnya Kelantan atau pihak tertentu tidak mengaitkan isu tuntutan ‘hutang’ dengan Harakah atau PAS, kerana ianya langsung tidak ada kena mengena dengan pihak berkenaan.

Harakah Daily

Tiada ulasan: