08 Mac 2012

Azraai akur hilang tiga mata

15 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

‘Kealpaan pemain punca kekala­han ini‘. Demikian komen ringkas Ketua jurulatih Negeri Sembilan, Mohd Azraai Khor Abdullah setelah pasukan kenda­liannya tersungkur 1-2 kepada Kelantan dalam aksi tunggal Liga Super di Kota Bharu, Ahad lalu.

Sambil menyifatkan pasukannya mampu mencuri satu mata, Mohd Azraai Khor berkata, kesilapan barisan pemainnya terutamanya dalam minit-minit akhir perlawanan menafikan hasrat tersebut.

“Awal-awal perlawanan lagi pintu gol kita sudah dibolosi dengan jaringan mudah. Sepatutnya jaringan tersebut tidak terhasil, namun kelekaan pemain pertahanan kita memberi ruang kepada pemain Kelantan menjaringkan gol.

“Saya fikir kita boleh berbangga membawa pulang satu mata ke Seremban, tetapi itu tidak berlaku. Pemain kita jelas hilang kosentrasi dan perkara ini tidak sepatutnya terjadi dalam perlawanan ini.

Menurutnya, ketiadaan tonggak pertahanan, Norhafiz Zamani Misbah yang mengalami kecederaan begitu dirasai setelah penggantinya, G Mahathevan dilihat menampilkan aksi kurang menjadi dalam perlawanan tersebut.

“Pujian harus diberikan kepada barisan pemain pertahanan Kelantan yang sentiasa merantai pergerakan Jean Emmanuel Effa Owona dalam perlawanan ini. Ketajaman Effa Owona di depan pintu gol terbukti dikekang hebat oleh mereka,” katanya kepada Sinar Harian.

Sinar Harian

Tiada ulasan: