16 April 2012

Dua warga asing maut, tiga cedera dipanah petir

24 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

Dua lelaki rakyat Bangladesh maut manakala tiga lagi rakan senegara mereka cedera dipanah petir ketika hujan lebat di kawasan ladang getah di Pos Blau dekat Gua Musang, semalam.

Amir Amza, 29, dan Mohammad Akterwas, 35, mati di tempat kejadian manakala tiga yang cedera iaitu Mohammad Robiul Islam, 32, Bashamin, 29, dan Lieon, 28, kini dirawat di Hospital Gua Musang.

Dalam kejadian pukul 3.30 petang itu, kelima-lima lelaki itu sedang berjalan untuk pulang ke rumah kongsi pekerja ladang yang terletak dua kilometer dari ladang itu.

Mohammad Robiul ketika ditemui di hospital berkata beliau bersama empat rakannya pulang ke rumah kongsi lebih awal kerana petir kuat dan hujan lebat mengganggu kerja menanam anak getah.

"Kebiasaan kami semua pulang jam 5 petang dan diambil oleh seorang mandur
menggunakan kenderaan pacuan empat roda tetapi kali ini terpaksa pulang lebih
awal disebabkan hujan dan petir.

"Ketika berjalan pulang, terdengar bunyi letupan kuat dan saya lihat dua rakan rebah di situ dengan badannya hagus, manakala dua lagi rakan saya meraung kesakitan, tetapi saya bernasib baik hanya cedera ringan," katanya.

Jurucakap polis Ibu Pejabat Polis Gua Musang ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

- Bernama

Tiada ulasan: