07 Jun 2012

Ambil tindakan ke atas penganjur 'Bertam Nite'

17 Rejab 1433H. [MOD] -

PULAU PINANG: Pemuda PAS Pulau Pinang mendesak PKR menyiasat sepenuhnya 'Bertam Nite' dan mengambil tindakan tegas kepada pihak yang bersalah ke atasnya.

Setiausahanya, Afnan Hamimi Taib Azamudden dalam kenyataannya berkata, pimpinan Pakatan Rakyat juga mesti segera menyiasat penganjur program ini serta mengambil tindakan sewajarnya kepada pihak yang terlibat "bagi membuktikan bahawa kita bukan golongan yang hipokrit!"

"Ditegaskan bahawa, kami tidak bantah hiburan, tetapi kami bantah maksiat," kata beliau dalam kenyataan itu.

Video 'Bertam Nite' yang menayangkan persembahan tarian ala K-Pop kini tersebar luas manakala gambarnya juga tersiar luas dalam laman-laman sosial.

Pemuda PAS P.Pinang difahamkan bahawa program tersebut adalah program makan malam anjuran PKR DUN Bertam, dalam Parlimen Kepala Batas, Pulau Pinang.

PKR sebelum ini dalam kenyataannya mendakwa, majlis mereka telah disabotaj.

"Jika dikatakan ada unsur sabotaj sekalipun, sepatutnya pihak penganjur perlu segera menghentikan tarian tersebut dan tidak membiarkan ianya terus berlangsung sehingga menjadi tatapan hadirin dan dirakam secara bebas.

"Pihak penganjur juga mesti tegas mengambil tindakan kepada pihak yang melakukan sabotaj jika benar ianya satu sabotaj untuk merosakkan imej pimpinan muslim dalam PR khasnya dari PAS," kata kenyataan itu.

PKR ambil tindakan

Sementara itu, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menerusi laman twitternya memberitahu, majlis anjuran Cabang Kepala Batas itu bertentangan dengan dasar parti itu.

"Acara bertentangan dengan dasar parti, akan diputuskan dalam mesyuarat malam nanti (malam tadi)," katanya.

'Bertam Nite' yang diadakan bertujuan untuk mengumpul dana jentera pilihan raya Pakatan Rakyat itu menampilkan tiga gadis seksi memakai skirt pendek ala K-Pop yang turut dihadiri Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman.

Harakah Daily

Tiada ulasan: