28 September 2012

Siling tunggu masa runtuh

12 Zulkaedah 1433H. [MOD] -

Siling tunggu masa runtuh
Keadaan siling yang tidak selamat.
 
FELDA TEMENTI – Kejadian siling yang hampir runtuh di Tabika Kemas, dekat sini membimbangkan ibu bapa terutama yang menghantar anak-anak mereka ke sini.

Seorang penjaga, Wan Hamadan Wan Ad Habibi, 32, berkata, dia bersyukur kerana siling itu tidak runtuh atas kanak-kanak dan tiada yang tercedera namun sudah tentu ibu bapa trauma dan risau terhadap keselamatan anak masing-masing.

Menurutnya, bangunan itu sudah terlalu lama dan perlu dinaik taraf segera bagi mengelak kejadian seumpama ini berlaku lagi.

“Saya percaya pihak pengurusan sudah mengambil tindakan segera untuk kerja membaiki syiling itu tetapi saya mewakili ibu bapa lain minta ia diganti keseluruhannya.

“Keselamatan anak-anak juga bergantung kepada fasiliti yang ada dalam dan luar bangunan tabika ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Wan Hamdan berkata, bangunan yang berusia lebih 30 tahun itu sewajarnya dinaik taraf termasuk membaiki agar tabika yang turut roboh.

“Bukan itu sahaja, kawasan ini juga terdedah dengan kehadiran binatang liar seperti monyet yang berisiko mendatangkan kecederaan kepada kanak-kanak.

“Kalau boleh, saya minta pihak berkaitan selesaikan masalah ini segera sebelum berlaku kecederaan kepada kanak-kanak tersebut,” katanya.

Sementara itu, Sinar Harian menghubungi Penyelia Pra-Sekolah Kemas, Manila Abd Latif untuk mendapat penjelasan mengenai perkara ini.

Menurutnya, pihaknya sudah dimaklumkan perkara itu dan membuat permohonan peruntukan untuk kerja baik pulih di tabika tersebut.

Bagaimanapun, katanya, sehingga kini pihaknya masih menunggu peruntukan tersebut

SINAR HARIAN/-

Tiada ulasan: