23 April 2013

Labuan: PAS Wilayah terima keputusan Pusat

12 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -




KUALA LUMPUR: PAS Wilayah Persekutuan menerima sepenuhnya keputusan pimpinan PAS Pusat menyerahkan Parlimen Labuan untuk ditandingi PKR pada PRU13 ini.

Pesuruhjayanya, Mohamad Noor Mohamad berkata, ini sebagaimana yang diumumkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang semalam atas semangat setiakawan dan perpaduan dalam Pakatan Rakyat.

Katanya, tindakan pucuk pimpinan PAS itu selari dan memenuhi kemahuan rakyat serta menyokong usaha menuju kemenangan ke Putrajaya bagi mengalahkan Umno BN di Labuan.

Jelas Mohamad, PAS berjuang bukan untuk merebut takhta ataupun kepentingan peribadi dan apatah lagi manfaat kebendaan tetapi, PAS berjuang demi kebenaran yang dibawa oleh lslam.

Bahkan katanya, keputusan PAS Wilayah itu memberi gambaran yang jelas kepada Umbo BN bahawa Pakatan Rakyat tetap kukuh di Labuan.

"Kenyataan ini menggambarkan pendirian kita sebagai ahli PAS yang patuh dan taat kepada keputusan pucuk pimpinan," tegasnya dalam satu kenyataan.

Katanya, PAS rela berkorban untuk memastikan hubungan dalam Pakatan Rakyat dan mengharapkan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat menghormati keputusan itu.

"PAS akan terus melaksanakan tanggungjawab dan peranan di Labuan walaupun tidak bertanding dalam PRU13 demi meneruskan khidmat kepada masyarakat Labuan untuk memastikan hak rakyat terus terbela," katanya.

harakah/-

Tiada ulasan: