13 Mei 2013

Anwar dakwa ucapan Mohd Noor berbaur perkauman

3 Rejab 1434 H. [MOD] -

Datuk Seri Anwar Ibrahim

Datuk Seri Anwar Ibrahim
SHAH ALAM – PKR menyifatkan kenyataan bekas hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah berbaur perkauman dengan mengeluarkan kenyataan seolah-olah memberi amaran kepada kaum Cina, yang menurutnya tidak menghargai orang Melayu.
 
Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan seumpama itu hanya akan memalukan Klu Klux Klan dan membuat diktator Nazi Jerman Adolf Hitler berasa bangga.

“Berapa lama lagi kita bertolak ansur dengan kebencian seperti angin dan perangkap bangsa dari kerajaan Najib tidak sah?

“Walaupun Umno menuai benih-benih kebencian dan perbalahan, kita di Pakatan Rakyat (PR) akan terus menyemai semangat muhibah dan saling hormat-menghormati di negara ini,” katanya yang dipetik dari laman blog beliau, hari ini.
 
Semalam, Mohd Noor berkata walaupun kaum Melayu mempunyai nilai toleransi yang tinggi tetapi mereka juga tidak suka dikhianati dan diperkotak-katikkan maruahnya.
 
Beliau berkata demikian dalam program 'Wacana Post Mortem PRU13: Bicara Kepimpinan dan Survival Ummah' anjuran Persatuan Alumni UiTM dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS).
Anwar turut mengajak rakyat berganding bahu dan terus bersatu.
 
“Kepada rakyat Malaysia - terima kasih untuk keluar malam di Ipoh dan menunjukkan ini fanatik apa yang sebenarnya menjadi Anak Malaysia bermakna,” ujar beliau lagi.

Sinar/-

Tiada ulasan: