13 Mei 2013

Suami isteri maut kemalangan

3 Rejab 1434 H. [MOD] -

Suami isteri maut kemalangan

Kancil dinaiki mangsa remuk dalam kemalangan.
SEREMBAN - Sepasang suami isteri maut selepas kenderaan dinaiki terlibat dalam kemalangan di Jalan Sikamat - Seremban, berdekatan Bandar Warisan Puteri, di sini, awal pagi semalam.

Jurucakap polis berkata, dalam kejadian kira-kira jam 12.30 pagi itu, mangsa, Woon Ah Long, 48, sedang memandu kereta jenis Perodua Kancil sambil ditemani isterinya, Yan Yoke Leng, 46.

“Siasatan awal mendapati, semasa insiden berlaku, difahamkan kedua-dua mangsa yang datang dari arah Seremban dalam perjalanan pulang ke rumah di Taman Ampangan.

“Bagaimanapun, ketika cuba membelok ke taman berkenaan, mereka telah dirempuh dengan kuat oleh sebuah lagi kenderaan jenis Toyota Hilux yang tiba dari arah bertentangan,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Menurutnya, impak pelanggaran di bahagian kiri kereta menyebabkan kedua-dua mangsa tersepit, sebelum berjaya dikeluarkan oleh bomba beberapa minit kemudian.

“Akibat kemalangan tersebut, isteri pemandu Kancil itu mati di tempat kejadian, manakala suaminya pula meninggal dunia ketika sedang menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS),” katanya.

Jurucakap polis bagaimanapun berkata, pemandu Hilux terbabit yang berusia lingkungan 30-an tidak mengalami sebarang kecederaan kecuali kenderaan dinaiki mengalami kerosakan.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sinar/-

Tiada ulasan: