08 Mei 2013

Dr Khalid mahu tubuh task force pesakit kronik


27 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -




MELAKA: Anak sulung PAS di Melaka Dr Md Khalid Kassim yang menang di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Dun Bukit Baru berkata, sebagai langkah awal, beliau akan menubuhkan satu 'task force' untuk membantu pesakit kronik.


Ianya sebagai menunaikan janjinya ketika kempen dahulu unutuk membantu masyarakat sesuai dengan pengalamannya sebagai doktor perubatan.

"Saya juga akan cuba mengimarahkan masjid bukan sahaja dengan ceramah agama saja tetapi dengan program penerangan mengenai kesihatan dan menjana ekonomi penduduk setempat.

"Saya akan buat perkhidmatan turun padang seperti masa kita berkempen kerana merasakan ianya satu tanggungjawab dan keperluan yang begitu mendesak kepada mereka yang terbabit," ujarnya.

Pada PRU13 lalu, Md Khalid menang menewaskan calon BN dengan majoriti tipis 48 undi.

Beliau memperoleh 9,292 undi manakala calon BN Karim Yaacob mendapat 9,244 undi.

Mengulas faktor kemenangannya pula, Md Khalid berkata ianya hasil usaha dan kerja keras jentera parti yang bertungkus lumus meraih undi.

"Alhamdulillah semua Unit Peti Undi kita bergerak, guna semua media termasuk pemuda yang begitu aktif, mula-mula slow lama-lama ia 'ok' dan kemantapan parti daripada orang lama dan baru.

"Saya tak melakukan serangan peribadi kepada calon BN, sebaliknya melakukan sentuhan dengan melawat pesakit kronik, membawa isu Orang Kelainan Upaya yang memerlukan wifi dan menerima aduan penjaja kecil di Bukit Baru mengenai masalah mereka yang tak dipedulikan JKKK," katanya.

HARAKAHDAILY/-

Tiada ulasan: