27 Disember 2011

Kakak cari adik hilang

2 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Seorang suri rumah, Salwiah Mohamad Nordin, 37, amat merindui adik bongsunya, Abdul Rahim, 15, yang terpisah sejak sembilan tahun lalu setelah bapa mereka meninggal dunia.

Menurutnya, adik bongsunya itu adalah hasil perkongsian hidup arwah bapanya dengan isteri kedua, seorang warga Indonesia.

“Walaupun kami berlainan ibu namun hubungan kami bersama tiga lagi adik-beradik termasuk Abdul Rahim sangat akrab.

“Namun, kegembiraan itu tidak berpanjangan apabila Abdul Rahim yang ketika itu berusia enam tahun diambil semula ibunya setelah arwah ayah meninggal dunia akibat diserang angin ahmar,” katanya ketika di temui di sini, semalam.

Justeru, ibu kepada lima anak ini berkata, berikutan peristiwa terbabit, dia tidak mengetahui nasib adiknya itu sehingga ke saat ini, menyebabkan dia diselubungi kesedihan yang tidak berkesudahan.

Katanya, difahamkan adik bongsunya itu, ditempatkan di sekolah pondok di Bukit Besi, Dungun oleh ibu kandungnya, bagaimanapun tidak mengetahui lokasi sebenar sama ada masih lagi di situ atau sebaliknya.

“Sejak itu tiada khabar berita daripadanya. Kami terputus hubu-ngan sampai sekarang. Kami tak tahu sama ada dia masih hidup atau sudah tiada.

“Saya merayu kepada keluarga ibu kandung Abdul Rahim agar segera menghubungi saya di Kampung Duyung Besar kerana kami semua amat merinduinya,” katanya.

Selain itu, katanya, dia sebagai anak sulung dalam keluarga mahu menyerahkan wang pusaka berjumlah lebih RM40,000 hasil duit pencen arwah bapanya untuk Abdul Rahim sebanyak RM300 sebulan itu.

Salwiah merayu sesiapa yang mengenali Abdul Rahim atau tahu di mana adiknya itu berada dapat menghubunginya menerusi talian 014-5168795.

Sinar Harian

Tiada ulasan: