27 Disember 2011

Isteri harap pembelaan

2 Safar 1433H. [MOD] -

JOHOR BAHRU - “Saya hanya mampu berdoa agar mereka (penjenayah) menerima balasan daripada tuhan dunia dan akhirat,” kata Mariam Hussin, 42, isteri Abbas Abu Baka yang mati ditetak tiga lelaki bertopeng di Taman Puteri Wangsa, di sini, semalam.

Mariam berkata, pada hari kejadian, suaminya yang biasanya keluar awal ke tempat kerja seperti sengaja melengahkan masa.

“Selalunya dia amat menepati masa tetapi sejak kebelakangan ini, lain pula sikapnya. Dia seperti sengaja berlengah sejak beberapa hari sebelum itu,” katanya.

Menurut Mariam, hatinya sedikit terusik melihat perubahan sikap Abbas namun tidaklah sampai hendak menjangka perkara itu yang begitu buruk.

“Namun saya dapat rasakan dia seperti ada masalah. Ini ditambah dengan keadaannya yang tiba-tiba jadi murung dan lebih banyak berdiam diri. Apabila saya tanya, dia kata tak ada apa-apa,” katanya.

Abbas, 45, pegawai perhubungan awam (PRO) di sebuah firma di sini, mati di tempat kejadian kira-kira jam 2 pagi kelmarin akibat tetakan di bahagian kepala dan badan. Dia diserang tiga lelaki ketika sedang minum teh tarik di sebuah restoran di Taman Puteri Wangsa.

Mariam percaya, pembunuhan suaminya mungkin dirancang kerana Allahyarham sememangnya sering singgah di restoran itu untuk minum teh tarik dalam perjalanan balik dari kerja.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Abdul Samad Ismail berkata, pihaknya masih menyiasat kejadian itu.

“Kita minta jika keluarga mangsa menerima ugutan, segera laporkan kepada polis bagi membantu siasatan.

“Kami juga merayu orang ramai yang mempunyai maklumat supaya tampil ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: