13 Disember 2011

PAS komited bantu perjuangan rakyat Palestin

17 Muharram 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 13 Dis: PAS hari ini menerima kunjungan daripada tiga wakil Badan Kebudayaan Palestin di Malaysia (PCOM) membincangkan kerjasama dua pihak bagi membebaskan Palestin daripada cengkaman Israel.

Kunjungan mereka disambut Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Datuk Kamarudin Jaffar yang juga Ahli Parlimen Tumpat.

Menurut Pengarah Eksekutif PCOM, Muslim Abu-Umar PCOM yang beribu pejabat di sini sudah mempunyai hubungan yang erat dengan PAS lebih 10 tahun lalu.

Hari ini mereka hadir sendiri ke pejabat Harakah bagi berbincang program-program kerjasama yang boleh dilakukan dan berharap PAS dapat meningkatkan kerjasama dan sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin.

Kamarudin dalam pertemuan tersebut menyatakan pendirian PAS untuk sentiasa memberikan sokongan kepada perjuangan Palesytin melawan kekejaman Israel.

"Saya menegaskan sekali lagi komitmen dan pendirian PAS untuk sentiasa memperjuangkan hak-hak rakyat Palestin hak-hak mereka sebagai sebuah negara yang bebas merdeka

"Kita juga harap supaya Malaysia turut meningkatkan lagi perjuangan menunutut wujudnya sebuah negara Palestin yang bebas dan merdeka seperti negara-negara lain," katanya.

PCOM juga berharap PAS dapat mempelopori perjuangan membebaskan Palestin di Malaysia.

Harakah Daily

Tiada ulasan: