18 Mei 2012

Bicara kes bunuh pelancong Perancis bermula

26 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUANTAN - Keluarga pelancong warga Perancis, Stephanie Foray, yang dibunuh di Pulau Tioman tahun lalu sanggup menempuh perjalanan jauh untuk mengikuti perbicaraan kesnya yang bermula semalam.

Bapa mangsa, Joen Foray, ibu, Irenne Foray dan kakaknya, Vanessa Foray hadir di Mahkamah Tinggi Kuantan ditemani peguam pemerhati, Amy Ling Huoy Yi.

Perbicaraan kes bunuh Stephanie, 30, bermula dengan saksi pertama pendakwaan, Det Koperal Roslan Ishak, juru gambar dari Balai Polis Mersing memberi keterangan di hadapan­ Hakim Datuk Mariana Yahya.

Pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya Salim Soib, Nor Azizah Mohamad dan Farahah Mohd Nazari, manakala tertuduh, Asni Omar, 37, dari Kampung Tekek, Pulau Tioman, diwakili peguam, Mohammad Hisham Abdul Rahim, Ibrahim Kamaruddin, Datuk Ng See Teong, Noor Adilah Zanian dan Suraya Harany.

Tertuduh didakwa membunuh Stephanie di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Tekek, Pulau Tioman antara jam 8 malam, 10 Mei dan 12 tengah hari, 12 Mei 2011.

Stephanie masuk ke Pulau Tioman pada 10 Mei 2011. Tertuduh dihadapkan ke mahkamah Majistret Pekan, sebelum kes itu dirujuk ke Mahkamah Tinggi Kuantan, manakala perbicaraan kes itu dimulakan semalam.

Perbicaraan ditangguhkan kira-kira jam 12 tengah hari dan bersambung hari ini.

Sinar Harian

Tiada ulasan: