15 Mei 2012

Penunggang motosikal maut

23 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LIPIS - Seorang penunggang motosikal maut dalam satu kemalangan jalan raya di Kilometer 28 Jalan Lipis-Merapoh, kira-kira jam 3.30 petang, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, ketika kejadian, mangsa, Badrullah Mat Star, 20, yang sedang menunggang motosikal berseorangan sedang dalam perjalanan dari arah Merapoh ke Kuala Lipis.

“Sampai di tempat kejadian, mangsa melanggar bahagian belakang sebuah kereta jenis Persona yang dipandu seorang wanita.

“Akibat pelanggaran tersebut, mangsa tidak dapat mengawal motosikal yang ditungganginya dan terjatuh di laluan bertentangan,” katanya kepada Sinar Harian.

Abdul Razak berkata, dalam masa sama sebuah treler tanpa muatan yang datang dari arah Kuala Lipis menuju ke Merapoh telah melanggar mangsa.

“Pemandu treler berusia 25 tahun itu tidak sempat menekan brek dan melanggar mangsa yang berada di atas jalan.

“Akibatnya, mangsa mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan meninggal dunia serta merta di tempat kejadian,” katanya.

Abdul Razak berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Lipis untuk bedah siasat dan sudah dituntut ahli keluarganya sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kechau Tui, Lipis.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan saksi kejadian diminta menghubungi Sub Inspektor Abdul Rahman Yunan di talian 09-312 2222.

Sinar Harian

Tiada ulasan: