23 Disember 2011

Muslimat Pas pastikan sokongan

27 Muharram 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU – Dewan Muslimat Pas Terengganu menggambarkan jentera sayap parti itu berada di peringkat pecutan bagi membantu kemenangan Pas dan Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ketuanya, Safinah Jusoh berkata, persiapan mengadakan pilihan raya akan datang dilakukan dengan lebih proaktif ketika ini untuk memastikan golongan sasaran memberi sokongan padu kepada parti.

“Kita tidak berlumba tetapi peringkat ini adalah untuk memastikan kita sentiasa ke hadapan supaya segala persiapan lengkap sebelum pilihan raya untuk memilih pemimpin dalam lima tahun akan datang,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi, di sini.

Beliau berkata, pihaknya kerap turun padang dengan pergerakan dilakukan di setiap kawasan bagi memastikan pelaksanaan menyeluruh di akar umbi.

Menurutnya, aktiviti di peringkat negeri pula dikurangkan kerana melihat keutamaan tertentu bagi memastikan rakyat berasa mereka didekati oleh pemimpin Muslimat di kawasan masing-masing.

“Banyak manfaat kita peroleh dengan mendekati mereka terutama dapat memperkemaskan keyakinan terhadap Pas selain tarik pengundi baru,” katanya.

Mengulas lanjut berhubung pe-ngundi wanita, beliau berkata, penjelasan terperinci perlu disampaikan supaya mereka mengetahui perkara sebenar berhubung politik semasa yang berlaku pada hari ini.

Menurutnya, walaupun golongan wanita tidak seperti pengundi lelaki, namun mereka yang faham dengan situasi sekarang akan membuat penilaian bagi membuat pilihan terbaik menjelang pilihan raya akan datang.

“Kita tidak menolak ada golongan tidak faham kedudukan sebenar kerana hanya mendapat maklumat daripada media arus perdana tidak seperti pengundi muda mendapat maklumat lebih luas melalui internet,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: