10 Mei 2012

Anak bongsu tak sempat beri gaji pertama kepada arwah ayah

18 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

SEREMBAN – “Saya memang terkilan sangat kerana tidak dapat memasukkan RM100, gaji pertama saya bulan ini ke dalam akaun ayah seperti dijanjikan selepas saya mendapat tawaran bekerja di Bank Simpanan Nasional (BSN) di Lukut.”

Itu luahan hati Rozaimin Zulkifli 20, anak bongsu seorang pengurus pangsapuri yang maut dalam kejadian langgar lari di simpang empat, di Taman Ampangan dekat sini, awal pagi, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi itu, mangsa, Zulkifli Alias, 61, yang bersendirian menunggang motosikal jenis Modenas Kris, dalam perjalanan ke Stesen Komuter di Seremban untuk ke tempat kerjanya di sekitar Petaling Jaya.

Sejurus tiba di lokasi kejadian, motosikal mangsa dilanggar dari arah tepi, oleh sebuah kereta jenis Proton Persona, dipercayai dipandu seorang lelaki warga asing berusia 20-an.

Akibatnya, mangsa tercampak ke bahu jalan dan kereta terbabit pula terbabas lalu melanggar lampu jalan.

Suspek meninggalkan kenderaannya dan melarikan diri.

Mangsa yang mengalami kecederaan dalaman meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk dibedah siasat sebelum dikebumikan di Makam Tuan Haji Said.

Sementara itu, Rozaimin berkata, ayahnya tidak menunjukkan apa-apa perubahan tetapi ada berpesan supaya bekerja dengan baik.

“Sebelum ini, saya berjanji dengan arwah ayah, saya akan memasukkan duit gaji pertama diterima pada bulan ini ke dalam akaunnya.

“Namun, belum pun sempat saya terima gaji pertama, ayah telah tiada. Itu yang membuatkan saya amat terkilan tetapi saya redha dengan pemergiannya,” katanya anak bongsu daripada lima beradik ini.

Menurutnya, malam kelmarin dia bersama arwah ayahnya sempat menonton perlawanan bola sepak antara pasukan Negeri Sembilan dan Selangor di rumah.

“Arwah ayah berulang-alik dari rumah ke tempat kerjanya di Petaling Jaya sejak 10 tahun lalu.

“Ayah seperti biasa keluar rumah seawal jam 5.40 pagi untuk bekerja,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan meminta suspek yang melanggar mangsa tampil bagi membantu siasatan.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban menerusi talian 06-6033394 atau balai polis berhampiran,” katanya.

Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah mengesahkan kejadian berkenaan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: