28 Jun 2012

Lelaki nyaris maut melecur di bahagian badan

8 Syaaban 1433H. [MOD] -

TAIPING – Seorang lelaki nyaris maut dalam satu kejadian kebakaran melibatkan sebuah rumah di Kampung Pasir Tambahan, Sungai Relung, di sini, semalam.

Mangsa dikenali sebagai Mohamad Rizan, 30, yang mengalami lecur di bahagian badan akibat terkena percikkan api berjaya diselamatkan orang ramai.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.45 pagi itu, mangsa dikatakan sedang tidur tanpa menyedari kediamannya terbakar.

Pegawai Kanan Bomba II, Mohd Isa Zainal berkata, pihaknya yang kebetulan berada di kawasan berhampiran tiba sekitar tiga minit kemudian sejurus menerima panggilan daripada orang awam yang melihat kejadian itu.

Bagaimanapun katanya, ketika itu hampir 70 peratus rumah terbakar apabila api marak menyambar bahagian atap termasuk di bahagian dinding papan.

“Api dapat dikawal sekitar jam 9.23 pagi, tiada kemalangan jiwa berlaku hanya membabitkan kecederaan ringan. “Mangsa dikejarkan ke Hospital Taiping bagi mendapatkan rawatan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Taiping dan Kamunting dikejarkan ke tempat kejadian yang turut disertai 6 anggota bomba termasuk pegawai bertugas.

Katanya, pihaknya masih menjalankan siasatan berhubung punca kebakaran dan jumlah kerugian yang dialami.

Sinar Harian

Tiada ulasan: