16 Februari 2012

Takut isteri tahu, cuba lari serbuan polis

23 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR - Bimbang isteri tahu kegiatannya, seorang pemilik bengkel kenderaan bertindak agresif dan cuba melarikan diri daripada serbuan polis di premis hiburan di Bandar Puteri Puchong, dekat sini malam tadi.

Lelaki berumur 35 tahun itu yang bimbang rahsianya terbongkar jika ditahan pihak berkuasa, bertindak agresif terhadap polis ketika keterangannya diambil bagi membantu siasatan terhadap premis yang beroperasi tanpa lesen terbabit.

"Pelanggan itu bertindak agresif bila kita hendak mengambil keterangannya dan cuba melawan pihak polis dan sekarang kita menahannya kerana cuba untuk menghalang penjawat awam melakukan tugas," kata Ketua Unit Maksiat cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat Bukit Aman, ASP Shahrul Nizam Jaafar kepada pemberita di sini.

Katanya polis menyerbu pusat hiburan itu yang dipercayai turut menyediakan aktiviti pelacuran pada 12 tengah malam tadi dan berakhir dua jam kemudian.

Dalam operasi itu polis turut menahan empat wanita tempatan dan seorang wanita Vietnam berusia antara 18 dan 24 tahun, dipercayai pelacur, dan mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang untuk diambil keterangan, katanya.

Shahrul Nizam berkata serbuan itu adalah yang pertama dilakukan terhadap premis tersebut dan polis percaya pusat hiburan berkenaan yang dibuka seawal 6 petang telah beroperasi lebih dari setahun.- Bernama

Sinar Harian

Tiada ulasan: