14 Jun 2012

Maut dibunuh rakan serumah

24 Rejab 1433H. [MOD] -

KULAIJAYA – Seorang lelaki maut selepas dicederakan dengan pisau oleh enam penyamun warga Vietnam dalam kejadian di Taman Senai Baru, di sini, kira-kira jam 11.30 malam kelmarin.

Bagaimanapun, isteri mangsa bernasib baik kerana tidak diapa-apakan oleh enam penjenayah itu yang mana dua daripada mereka merupakan rakan serumah pasangan suami isteri tersebut.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, ketika kejadian, mangsa, Low Kwang Kean, 41, yang berasal dari Perak dan isterinya, seorang warga Vietnam berusia 30 tahun sedang berada di dalam bilik sebelum didatangi enam lelaki Vietnam termasuk dua rakan serumah mereka.

“Pada kira-kira jam 11.30 malam, pintu bilik mereka tiba-tiba diketuk. Apabila Kwang Kean membukanya, didapati beberapa lelaki berada di hadapan pintu, termasuk dua daripada mereka merupakan teman serumah mereka.

“Kemudian salah seorang suspek menolak mangsa hingga terjatuh lalu dia dan isterinya diikat,” katanya di sini, semalam.

Zulkefly berkata, suspek telah meminta wang daripada mangsa dalam kejadian itu sehingga menyebabkan berlakunya pertengkaran di antara mereka.

“Isterinya kemudian dikeluarkan daripada bilik berkenaan manakala mangsa ditinggalkan bersama seorang lagi suspek.

“Isteri mangsa hanya menyedari suaminya ditinggalkan berlumuran darah di dalam bilik selepas kesemua suspek melarikan diri,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang bekerja di kilang berhampiran cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai dicederakan dengan pisau.

Zulkefly berkata, motif kejadian dipercayai samun dan pihak polis giat mengesan tiga lelaki Vietnam dikenali sebagai Nguyen Trong Phuong, Tuan Anh dan Ho Chong Trong bagi membantu siasatan.

“Mangsa mengalami kerugian wang tunai RM10,000 selain seutas rantai leher emas dan sepasang subang emas serta enam telefon bimbit.

“Orang ramai diminta tampil membantu siasatan sekiranya mempunyai sebarang maklumat,” katanya

Sinar Harian

Tiada ulasan: