18 Januari 2012

Maut dihempap bumbung konkrit

24 Safar 1433H. [MOD] -

BAYAN LEPAS - Seorang buruh binaan warga Indonesia terbunuh manakala seorang lagi rakanya cedera parah selepas mereka dihempap bumbung konkrit ketika sedang menyiapkan pos kawalan keselamatan di sebuah tapak pembinaan di sini semalam.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 11.45 pagi, mangsa yang dikenali sebagai Mat Som, 37, dari Jawa, Indonesia maut di tempat kejadian selepas tersepit hampir 30 minit di bawah runtuhan bumbung itu sebelum pasukan bomba dan penyelamat tiba dari tempat kejadian.

Manakala rakanya, Dany Setiawan, 25, juga dari Jawa, Indonesia dikejarkan ke Hospital Balik Pulau (HBP) selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Difahamkan kudua-dua mangsa baru sahaja bekerja di tapak pembinaan itu sejak seminggu lalu.

Sementara itu seorang saksi kejadian, Ahmad berkata, ketika kejadian kedua-dua mangsa sedang sibuk menyiapkan pos kawalan keselamatan di pintu masuk perumahan berkenaan.

“Kejadian itu berlaku terlalu pantas. Ketika kejadian, saya yang sedang melakukan kerja di kawasan berhampiran dan terkejut apabila terdengar bunyi dentuman kuat.

“Apabila saya mendekati tempat kejadian saya lihat banyak darah mangsa memancut keluar dan mayat mangsa juga terlipat di bawah runtuhan konkrit itu,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintenden Mohd Hatta Mohd Zain ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Mohd Hatta berkata, mayat mangsa telah dibawa ke HBP untuk bedah siasat.

Sinar Harian

Tiada ulasan: