18 Januari 2012

Sempat ucap selamat Hari Ponggal

24 Safar 1433H. [MOD] -

IPOH – “Adik memang kerap buat panggilan telefon untuk melepaskan rindu sebab tinggal berjauhan. Tetapi sebelum kejadian Sabtu lalu, kami bercakap lebih lama daripada biasa dan dia juga sempat mengucapkan Selamat Hari Ponggal kepada saya dan ibu bapa kami sehari sebelum perayaan.”

Demikian luah abang kepada pelajar Malaysia yang mati lemas ketika mandi-manda di kawasan Air Terjun Dua Warna Sibolangit, Brastagi, Sumatera Utara, Ahad lalu.

N Ramakrishnan, 21, yang ditemui di rumahnya di Taman Pasir Puteh berkata, dia sendiri tidak menyangka perbualannya Sabtu lalu dengan adik N Sethubatthi Rao 20, adalah yang terakhir.

“Kami tidak menyangka kejadian seumpama ini boleh menimpa adik dan lebih menyedihkan apabila cita-citanya untuk mendapatkan gelaran doktor tidak kesampaian.

“Namun kami tetap gembira kerana impiannya untuk belajar di Universiti Sumatera Utara (USU) dalam bidang doktor pergigian tercapai walaupun dia hanya sempat berasa di sana selama lima bulan,” katanya.

Menurutnya, pada hari kejadian kira-kira jam 7 malam, dia menerima panggilan daripada salah seorang rakan adiknya yang menyatakan bahawa Sethubatthi mati lemas di kawasan air terjun.

“Pada mulanya saya tidak percaya kerana menyangka ia hanya gurauan dan cuba menelefon adik namun tidak berjawab, tetapi setelah mendapatkan kepastian ia memang benar dan saya terus bergegas pulang ke rumah dari Sungai Petani,” katanya.

Menurutnya, difahamkan adiknya ke kawasan air terjun itu bersama kira-kira 12 orang kawan untuk mandi bagi menghabiskan cuti hujung minggu mereka.

Difahamkan jasad Sethubatthi diterbangkan dengan pesawat MH861 dari Lapangan Terbang Antarabangsa Polonia, Medan pada 8.50 pagi dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) jam 10.55 pagi kelmarin.

Sinar Harian

Tiada ulasan: