18 Januari 2012

Umno licik permainan catur Cina

24 Safar 1433H. [MOD] -

SABAN hari Presiden MCA, Chua Soi Lek ataupun anak lelakinya Chua Tee Yong (anggota Parlimhttp://mbsskl.edu.my/panitia_sivik/files/2009/12/xiangqi1.JPGen Labis) akan menhentam PAS dan cakap pasal hukum hudud. Mereka berdua saling silih berganti menyerang PAS. Hujah utama mereka ialah 2 poin berikut:

1. Jika hukum hudud dilaksanakan, Malaysia akan mundur; dan

2. Hukum hudud akan memberi kesan ke atas orang bukan-Islam.

Poin yang ke-2 diulangi setiap hari untuk menanamkan benih ketakutan dalam hati kaum Cina.

Tak henti-henti serangan daripada geng bapa dan anak ini - bertali arus dan bertubitubi pula.

Dan Umno pula diam membisu dan buat macam pekak badak sahaja. Kedua-dua bapa dan anak ini selalu berkata bahawa Kedah dan Kelantan amat mundur sekali, dan baru-baru ini mereka menyerang pimpinan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kelantan dengan mengeluarkan kenyataan bahawa air di Kelantan amat kotor.

Namun demikian, walaupun serangan demi serangan telah dilakukan oleh Chua dan Chua, adalah amat pelik mengapa orang Melayu yang beragama Islam mendiamkan diri sahaja walaupun Islam telah diperlekehkan oleh mereka berdua ini.

Sebenarnya orang Melayu patut berasa marah bukan sahaja terhadap MCA bahkan juga terhadap Umno yang seolah-olah telah meluluskan permit kepada MCA untuk terus memburuk-burukkan agama Islam. Adalah amat jelas bahawa Umno telah ‘outsource’ kepada MCA tugas untuk meraih sokongan orang Cina.

Disebabkan oleh kepentingan politik, Umno telah menggunakan MCA sebagai kuda tunggangan untuk mendapat undi Cina. Dalam peribahasa Cina, MCA telah menjadi ‘running dogs’ Umno, iaitu satu penghinaan yang teruk kepada MCA.

‘Running dogs’ membawa makna bahawa MCA telah menggadaikan maruah Cina dan telah menjadi pengkhianat kepada bangsa Cina. Ramai orang Cina mengelar MCA sebagai ‘running dogs’ ataupun ‘sida’.

MCA juga senantiasa cuba menjerat DAP dengan meminta pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng untuk menyatakan pendirian DAP terhadap hukum hudud tetapi pemimpin DAP tidak mempedulikan MCA. Ini adalah kerana DAP berpendirian adalah membazir masa hendak melayan MCA.

Pemimpinpemimpin DAP berpendapat jika mereka melayan MCA, mereka pun boleh menjadi gila. Ini mengikut peribahasa Cina yang mengatakan ‘layan orang gila akan turut sama jadi gila’. Bagi DAP, MCA hanya seperti anjing menyalak bulan sahaja. Kebetulan bulan juga adalah lambang PAS.

Diharap orang Melayu akan membuka mata dan minda mereka untuk memahami permainan licik Umno ini. Dalam kebudayaan Cina, ini disebut permainan ‘catur Cina’ – licik dan berbahaya dengan tujuan untuk membunuh.

Jika kaum Melayu tidak sedarkan diri, memang mereka dengan mudah akan jatuh ke dalam perangkap Umno yang telah berjaya memanipulasi minda Melayu. Keputusannya ialah Umno akan mengekalkan kuasa mereka di Putrajaya supaya mereka sendiri dapat menjadi kayaraya.

Orang Melayu digesa supaya betulbetul memberi pengajaran kepada keduadua Umno dan MCA dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang ini. Orang

DETIKDAILY/-

Tiada ulasan: