28 Disember 2011

Tekad kumpul 5,000 ahli DHPP Perak

3 Safar 1433H. [MOD] -

IPOH – Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Negeri yang akan dilancarkan 31 Disember ini menjadikan ia sebagai cabang baru yang sah dalam Pas.

Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas Perak, Beh Heng Ken berkata, dewan yang terdiri daripada kaum Cina dan India itu sekali gus menghapus keraguan kaum lain untuk menyertai perjuangan berlandaskan Islam.

“Kami cuba sedaya upaya mendekati ahli baru dengan berlandaskan perjuangan Islam walaupun berbeza bangsa. Kami ditubuhkan hampir dua tahun lalu berjaya mengumpulkan lebih 5,000 ahli.

“Dengan pelancaran ini, kami yakin dewan ini akan mendapat sambutan dan ia menjadikan kami sebagai Dewan Himpunan Penyokong Pas yang sah dan diiktiraf,” katanya kepada sidang media di Pejabat Perhubungan Pas Negeri di sini, semalam.

Menurutnya, majlis yang dihadiri lebih 500 ahli akan dirasmikan Penasihat Dewan Himpunan Penyokong Pas, Salehuddin Ayob di Dewan Budaya, Jalan Tun Razak.

“Ia menjadi satu sejarah kepada negara apabila parti Islam mempunyai cabang yang diwakili penyokongnya yang terdiri daripada kaum lain.

“Kami bersedia berjuang bersama dengan Pas untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-13,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: