28 Disember 2011

Twitter palsu: CheguBard disiasat polis

3 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 28 Dis: Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai CheguBard (gambar) telah ditahan oleh pihak polis semalam.

Beliau ditahan ekoran pihak polis menerima satu laporan yang telah dibuat oleh Umno Ampang petang semalam mengenai akaun twitter palsu menggunakan nama AMK Rembau, yang kononya mempunyai kaitan dengannya yang dikatakan telah menghina institusi raja.

CheguBard melalui twitternya menjelaskan dan bertegas bahawa akaun twitter tersebut tidak ada kena mengena dengan pihaknya, namun pihak polis tetap merampas telefon Blackberry dan juga laptop miliknya serta sebuah lagi laptop kepunyaan Keadilan Cabang Rambau.

Dalam pada itu, beliau dalam berkata tidak gentar dengan sebarang ugutan pihak tertentu malah akan terus membina kekuatan anak muda untuk menumbangkan Umno dan memberi fokus menggerakan SAMM sebagai platform terbaik untuk golongan anak muda berjuang.

Menurutnya lagi, SAMM baru sahaja selesai mengedar 30 ribu DVD mengandungi sebab-sebab kenapa Umno harus ditinggalkan.

Ianya sebagai membantu kempen nasional Asalkan Bukan Umno (ABU) yang juga telah melancar dan mengedar 25 ribu naskah risalah penjelasan isu 'cincin puaka' sebelumnya.

Sementara itu dalam satu kenyataan Ketua Angkatan Muda Keadilan Rembau, Md Sani Mohd Shah pada 5 Julai yang lepas, beliau menjelaskan akaun twitter AMK Rembau, tidak ada kena mengena akaun twitter "AMK Rembau".

Beliau yakin akaun ini telah menyamar dengan menggunakan nama AMK Rembau secara sengaja mahu mengelirukan orang ramai dengan memburukkan nama. Akaun telah dipantau sejak kewujudannya, menggunakan perkataan lucah dan segala macam kenyataan yang tidak sesuai.

Harakah Daily

Tiada ulasan: